Tekintettel arra, hogy a magyar kormány a koronavírus-járvánnyal szembeni védekezés érdekében 2020. március 17-től minden rendezvényt betiltott, a tilalom feloldásáig minden Nyitott Akadémia előadás elmarad vagy új időpontra kerül. Bővebb információ a Nyitott Akadémia jelenlegi működéséről itt.
Szondy Máté

Megélni a pillanatot
A tudatos jelenlét pszichológiája

04. május

Részletek

A rendezvény elmarad!
2 300 Ft

Ismertető

Kedves Barátunk!

Tekintettel arra, hogy a magyar kormány a koronavírus-járvánnyal szembeni védekezés érdekében 2020. március 17-től minden rendezvényt betiltott, Dr. Szondy Máté 2020. május 4-re tervezett előadását sem tudjuk megtartani.

A megvásárolt jegyek árának visszatérítése az alábbiak szerint zajlik majd:

1. Ha a jegye(i)det online vásároltad meg a Ticketportal oldalán, akkor a jegy(ek) árának visszatérítése automatikusan megtörténik.

2. Ha a jegye(i)det személyesen a jegypénztárban vásároltad meg, az(oka)t csak személyesen tudod visszaváltani a vásárlás helyszínén a veszélyhelyzet visszavonását követő 30 napon belül. A Csabagyöngye Kulturális Központ a veszélyhelyzet ideje alatt zárva tart, ezért kérünk, mindenképpen tájékozódj a nyitva tartásáról, mielőtt elindulnál a jegypénztárba.

Köszönjük megértésedet!

Üdvözlettel,

a Szervezők


-----------------------

Dr. Szondy Máté pszichológus, a nagy sikerű Megélni a pillanatot című könyv szerzője, a tudatos jelenlét talán legismertebb magyar szaktekintélye.

Sokan azt hiszik, hogy csak akkor lehetnek boldogok, ha megszabadulnak negatív érzéseiktől: ha egyáltalán nem szoronganak, nem félnek, nem dühösek, szomorúak, elkeseredettek. Ezek a negatív érzések azonban az életünk részei, nem lehetséges megszabadulni tőlük, ha pedig megpróbáljuk elnyomni őket, csak még intenzívebbé válnak (esetleg más módon, például testi tünetek formájában törnek a felszínre). Ez a taktika tehát ahelyett, hogy boldogságot hozna, csak ront a helyzetünkön.

A tudatos jelenlét azt tanítja meg nekünk, hogy a negatív érzések, gondolatok megjelenése a világ legnormálisabb jelensége, ezért ezekhez elfogadó, empatikus módon viszonyulunk, nem próbáljuk legyűrni őket, hanem tudomásul vesszük, hogy az útitársaink lesznek egy ideig. A tudatos jelenlét célja ugyanis többek között az, hogy a nehéz élményekkel együtt is tudjunk teljes és tartalmas életet élni.

Az élmények éber, ítélkezés-mentes, nyitott megélésének számtalan pozitív testi és lelki hatása van: enyhíti az átélt stressz intenzitását, megerősíti az immunvédelmet, elviselhetőbbé teszi a fájdalmat, csökkenti a depresszió és a szorongásos problémák kialakulásának veszélyét, és javítja figyelmi kapacitásunkat.

Akik gyakrabban élik meg a tudatos jelenlétet, elégedettebbek az életükkel, magasabb az önbecsülésük, valamint sokkal elfogadóbbak önmagukkal és másokkal szemben. Ez tehát olyasvalami, amibe minden bizonnyal érdemes belekóstolni.